Pages

Saturday, August 1, 2009

Malam Aspirasi Seni Bersama Mu Palestin 2009



pada hari sabtu, tanggal 1 Ogos 2009, PEMBINA dan ISMA telah menganjurkan Malam Aspirasi Seni Bersama Mu Palestin 2009 bertempat di Pusat Dakwah Islamiah Negeri Sembilan, berdekatan dengan Stadium Paroi. Aku dengan member dorm aku pergi ke sana. Kebetulan member aku salah seorang sukarelawan pada malam itu. kebetulan juga pada malam itu, Era FM telah menganjurkan pesta ape kebende entah, naik bingit kepala aku dengar. hahaha.

bermacam jenis program yang terdapat di situ, seperti gerai jualan, pendaftaran untuk menjadi ahli PEMBINA dan ISMA. berbaloi jugak la aku pergi sana, boleh gak release stress lepas exam pagi tadi iaitu Basic Themes Al Quran dan Arab.huhuhu. waktu malam pulak, ade pidato, nasyid dan sajak. tapi part yang paling best nasyid la, Muadz and the Gang buat persembahan nasyid. beliau medendangkan pelbagai lagu inspirasi untuk Palestin dan untuk remaja. mungkin kedengaran untuk remaja lain macam skema tapi bagi, nak dengar lagu yang rock-rock tak kesah tapi kadang kadang kene ade jugak la pengisian rohani utk kesedaran diri.

pada malam itu juga ia menceritakan bagaimana Palestina di tawan hingga kekejaman yang dilakukan Laknatullah Yahudi. Khaibar Ya Yahud! mampus kau yahudi!

erm, itu je kot yang aku mampu taip pasal Malam Aspirasi Seni ini. kalau ade kat tempat korang program, pergilah utk membantu saudara kita di Palestina.

Takbir!

No comments: