Pages

Monday, May 10, 2010

Ip Man 2

salam semua, kali ini post terbaru aku ialah pasal Ip Man 2 yang dibintangi oleh Donnie Yen, of course he damn good. untuk pengetahuan korang semua, Ip Man 2 aku dah tengok 2 kali, sekali dengan Hudzaifah, pemilik blog twistedrelevations.blogspot.com dan sekali lagi dengan parents aku. and movie Ip Man 2 kali ini memang awesome dan terbaik, compare yang Ip Man 1, kurang sedikit sebab ada Sino Japanese occupation tapi scene lawan yang last tu memang awesome.

dalam Ip Man 2 ini, ia mengisahkan tentang perpindahan Ip Man dan keluarga di Hong Kong. ketika beliau di Hong Kong, dia terpaksa survive dengan menubuhkan Martial Art Club dengan tujuan mengembangkan Kung Fu Wing Chun dan mencari pendapatan. tetapi dia mempunyai masalah kerana ketika itu British Occupation pula melanda selepas Jepun.

aku malas nak cerita panjang panjang, kat sini aku bagi link, www.ipman2-movie.com dan di sini korang boleh tahu latar belakang cerita ini, siap dengan trailer and cast plus wallpaper download
last but not least, korang pergilah tengok movie ini kat panggung wayang terdekat dan tak rugi habis sikit duit itu, worth watching, even Hudzaifah pemilik blog twistedrelevations.blogspot.com mula mula tak nak tengok movie ini, at last dia bagi rate 15 bintang untuk movie,so takkan tak nak tengok? depends on you now, ok mate, got to go,salam!

1 comment:

Along said...

nak belajar WING CHUN, boleh, masuk laman web ni, www.martialarts.com.my dan find wing chun, wing chun ada di sekitar KL ni, terutama di Cheras