Pages

Thursday, June 18, 2009

Bermulanya hari sebagai Pelajar Universiti

Assalammualaikum, huhu, ade gak time free nak update blog ni, rasenye dh lame sgt kot xupdate blog ni kan? aku tahu, korg msti trtungu tunggu ape yg trjadi kpde ku di CFS Nilai ni kan? ok then, aku akan ceritakan sekarang.

sejak aku sampai di CFS Nilai ni, aku rase begitu teruja dan bangga, kerana berjaya juga aku masuk ke sini dan tunaikan impian ibu bapaku yang ingin melihat aku masuk universiti. sebenarnya, impian untuk masuk ke uia telah lame ku idamkan dan menjadi cita2 ku untuk masuk uia, walaupun aku biasa masuk uia tetapi itu hanya masuk sahaja, bukannya menjadi pelajar uia. impianku utk masuk uia ni telah ku azamkan sejak kecil lagi aku amat berbangga masuk ke uia kerana ia adalah salah satu universiti yg terhebat di dunia kerana telah melahirkan berbagai manusia yg hebat dan mantap dari pelbagai aspek.

hari2 ku telah bermula sebagai pelajar CFS, perghh, amat penat skali, jadualnya amat padat dan mantap, hahahaha. juz for info, aku dapat setahun je, mngkin ramai ckp mcm ni;hebat la kaw dpt setahun, tapi hakikatnya, cukup struggle untuk habiskan setahun ni sebenarnya. kelas yg amat padat, assignmet yg agak bnyk dan bermcm mcm lg yg harus dibuat utk habiskan setahun ni.

antara mata pelajaran yg diajar dalm kos aku iaitu Human Science ialah

Basic Political Science
Basic Sociology and Anthropology
Basic History
Basic Communication
Religions In Malaysia
Bahasa Arab(level 1)
Bahasa Inggeris(level 6, poyo gler nk ckp gk level tu, hahaha!)
Computing

tu je yg aku igt, len sume x blaja lg
hihihihi
quite struggle gk la nk habiskan sume ni, assignment msti bnyk, huhuhu, pening gak kepala aku nk faham bnde ni tp insya'allah, dgn izin Allah, boleh.

tu je la dpt ku update sekarang, bile ade time lg, aku update ok.

MASA:9.11 malam
TEMPAT:CFS IIUM NILAI, BLOK B2 MAHALLAH ABD RAHMAN IBN AUF BILIK B2-3-10
CONNECTION:MAXIS BROADBAND(pinjam mmber pnye, hehehe)

No comments: